Jak prodat nemovitost bez realitního makléře ?

03.11.2020

Uvažujete o prodeje nemovitosti ale chcete to zvládnout bez realitního makléře? Žádný problém. Po přečtení tohoto článku budete jistě vědět jak se prodávají nemovitosti v dnešní době. 

Co očekáváte od prodeje:

1. Maximální zisk - je jedním z hlavních požadavků většiny prodejců. Zpravidla se dá získat pečlivou přípravou dokumentace a samotné nemovitosti, promyšlenou reklamní kampaní a jednáním s potenciálním kupujícím.

2. Minimální doba prodeje -není nejčastěji kombinována s největším přínosem. Ale existuje mnoho okolností, kdy majitel potřebuje nemovitost rychle prodat, například k vyřešení osobních problémů, rozvoji podnikání nebo k nákupu jiného bydlení .

Kdy prodávat bez realitního makléře?

Jakmile se rozhodnete o tom co očekáváte od prodeje, můžete se vědomě rozhodnout, zda máte odvahu a znalosti k bezpečnému prodeji bez profesionála. Hlavní výhody této možnosti prodeje:

- Žádná provize za služby realitní kanceláře ve výši 3-5% z ceny bytu;

- Osobní kontrola všech fází prodeje.

Jak prodat nemovitost, krok po kroku:

Krok 1. Určení účelu. 

Jak již bylo uvedeno výše, nejprve byste měli zvážit, za jakým účelem prodáváte. Pokud potřebujete peníze naléhavě (například, musíte se stěhovat do zahraničí nebo investovat peníze do podnikání), pak budete muset potenciálním kupcům poskytnout slevu . Pokud chcete prodat co nejvýhodněji, musíte pečlivě připravit dokumenty, sledovat trh, poptávku a na základě toho experimentovat s cenou , strategii reklamní kampaně. 

Krok 2. Ocenění nemovitosti.

Od ocenění všech parametru vaše nemovitosti , přímo závisí konečný zisk. Díky kompetentnímu přístupu máte možnost získat o 10-15% navíc nebo je v případě chyby ztratit. Chcete-li správně určit cenu, musíte vzít v úvahu následující faktory:

1. Umístění
Nemovitosti v městské oblasti, které se nacházejí v těsné blízkosti centra, v nejprestižnějších oblastech a v blízkosti známých rekreačních zařízeních (řeky, jezera, parky, zahrady, lesy), budou stát více.

2. Infrastruktura
Dostupnost dopravy (autobusy, MHD a vlak), sociálních zařízení (mateřské školy, školy, kliniky), obchodů, nákupních center, zdravotnických a sportovních organizací.

3. Rok výstavby a materiál domu
Cihelné a kamenné domy jsou dražší něž panelové.

4. Plocha a počet místností
Počet pokojů je to, co nejčastěji zajímá potenciálního kupce nemovitostí. Čím více, tím vyšší cena. Náklady na bydlení také závisí na počtu metrů čtverečních a celkové obytné ploše.

5. Rekonstrukce
Je logické, že nedávno zrekonstruované byty jsou mnohem dražší. Tento faktor má největší dopad na nemovitosti umístěné v centru města, v prestižních oblastech, v moderních domech. Cena se může zvýšit v průměru o 10-15%. Pokud byl dům postaven před více než 15 lety, náklady na opravy mohou být příliš vysoké ve srovnání se zvýšením ceny.

6. Parkování
Většina kupujících má zájem o dostupnost parkovacích míst. Vysoce ceněný čistý a dobře udržovaný dvůr, soukromé parkoviště. A pro rodiny s dětmi bude důležité dobré vybavení dětských hřišť a sportovních zařízení.

8. Vlastnictví
Draž se prodávají byty v osobním vlastnictví než v družstevním

 Krok 3. Příprava dokumentu

- List vlastnictvní 
- Nabývaci titul
-PENB ( energetická náročnost budovy)
- Smlouva společenství vlastníku jednotek ( u bytu) 


Krok 4. Inzerát a reklama
Hledání těch, kteří si chtějí koupit nemovitost  zahrnuje pokrytí maximálního možného počtu zdrojů. Aby zájemce si všimnul váš inzerát uprostřed obrovského množství informací a chtěl si vaši nemovitost koupit, potřebujete takové komponenty, jako jsou vysoce kvalitní fotografie, homestaging, virtuální prohlídku a promyšlenou reklamní kampaň. Je lepší fotografovat místnosti profesionálním fotoaparátem při dobrém osvětlení, poté, co jste dříve odstranili všechny nepotřebné věci, starý nábytek , nevhodné doplňky . Nedoporučujeme fotit sebe v zrcadli.

Reklamní text by měl být dostatečně podrobný, s popisem všech výše uvedených parametrů, vyjadřujícím osobní přístup, aby se ve fantazii kupujícího od samého začátku rozvíjel atraktivní obraz. V názvu by měly být uvedeny hlavní výherní parametry nemovitosti. Inzerát může být umístěn v novinách, na populárních realitních serverech a sociálních sítích. Neublíží vám sledovat poptávku a využívat placenou reklamu.

Krok 5. Jednání s kupujícím
Je třeba předem přemýšlet o možných otázkách a stížnostech kupujícího a pokusit se najít odpovědi a argumenty, abyste ho přesvědčili. Během samotné konverzace je důležité nejen poslouchat klienta, porozumět jeho přáním, ale také být schopen správně bránit své podmínky. Nespěchejte snížit cenu a nabídnout další bonusy týkající se oprav, nábytku atd. Vyjadřujte ochotu poskytnout potřebné dokumenty a právní podporu. Co nejdříve pokračujte v podpisu smlouvy za podmínek, které jsou pro vás výhodné.

Krok 7. Podpis rezervační smlouvy
Před podpisem smlouvy o prodeji je lepší podepsat rezervační smlouvu. Podle teto smlouvy prodávající strana zaručuje prodej nemovitosti za vyznačenou cenu v uvedeném období. A kupující je povinen zaplatit určitou zálohu. Zpravidla se skládá ze dvou až pěti procent z celkové částky. V případě odmítnutí kupujícího mu tato částka nebude vrácena. Pokud prodávající změní názor, vrátí kupujícímu jeho vklad.

Krok 8. Změna trvalého pobytu
Pokud stále mate v dané nemovitosti trvalý pobyt , musíte ho změnit na aktuální nebo budoucí adresu bydlení.

Krok 9. Podpis kupní smlouvy a zaplacení kupní ceny
Převod kupní ceny se provádí v dříve uvedený den. Po připravě všech dokumentů je kupní smlouva podepsána ve 3 vyhotoveních: pro kupujícího, prodávajícího a vklad do Katastru nemovitosti.

Krok 10. Vklad do Katastru nemovitost a následně předaní
Potvrzením transakce není pouze převod a přijetí peněz, ale také registrace převodu vlastnictví na kupujícího. Po registraci proběhne převod nemovitosti a přepis energie.


Nejčastější chyby při prodeji?
Existuje několik typických chyb, kdy chcete prodat nemovitost sami. Nesprávné posouzení ceny nemovitosti . Nedostatečná příprava na prodej snižuje cenu a roste počet nespokojených uchazečů. Nedostatek vyjednávacích schopností může vést k odmítnutí koupě. Problémy s právní historií bytu a dostupností potřebných dokumentů je obtížné vyřešit a vyžadují pomoc zkušených realitních kanceláří. Nesprávně uzavřená smlouva nebude zaregistrována a způsobí další náklady.

Na závěr Při přemýšlení o tom, jak prodat nemovitost bez zprostředkovatelů, musíte zodpovědně přistoupit ke každé fázi prodeje a náplanovat své postupy o několik kroků dopředu. Ze všeho popsaného je zřejmé, jak složitý a mnohostranný je ten proces . Usnadní to pomoc kvalifikovaných právníků a realitních makléřů. Profesionální přístup vám umožní rychle a sebevědomě se pohybovat směrem k cíli a dosáhnout požadovaného výsledku.
Konzultaci získáte v kanceláří "RK Stejskal", která již 28 let úspěšně pomáhá lidem při prodeji jejich nemovitosti . Odborníci pracující v kanceláři pomohou: Co nejpřesněji vyhodnotit nemovitost na základě již prováděných prodejů, shromáždit kompletní balíček potřebných dokumentů, vytvořit reklamní kampaň na nemovitosti a najít kupce co nejdříve, Jednání a správné vypracování dohody na nejvýhodnějších podmínkách.

Rozhodnete se prodávat sám nebo z realitním makléřem, musíte ke všemu přistupovat s maximální odpovědností a širokou škálou odborných znalostí.